terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Tuesday, February 08, 2011

mereka Dibaca

datang keghairahan aku, satu malam habis baca buku natrah dari sudut pandang fatini yaacob. boleh tahan tebalnya.
sambung, memoir nasr hamid abu zaid.
bertajuk suara orang buangan. tentang dia dituduh murtad. terlibat dengan polemik keagamaan di mesir. buku ini diterjemah dengan baik. sudah dua hari, aku masih sedang membacanya. tak secepat membaca natrah. berapi nafsuku dengan memoir.

memoir ini adik yang beli. adik beri pada aku untuk baca selepas spontan pukul anak lipas dengan buku ini. kesan bangkai yang penyet masih ada.

7 comments:

aizaimra said...

nk pinjam buku natrah...pastu tlg ler cari buku interlok sekali yer kak yan cyg....nk tau gak isi perut buku ni...

ryann said...

mahal loh buku tu. tak berbaloi kasi pinjam huhu. kedekut giler gua.

aizaimra said...

lu memang....camner la nk tambah sorang lagi rakyat malaysia yg suka membaca....takkan nk suruh gua lyn buku jiwang ke...mati ke awangan gua...leh la pinjam...leh la..leh la...kita kan pakatan axis...

zuraida said...

cite sgt memberi rasa

ryann said...

lu belilah. penulis mesti suka haha.


ye zu. kesan pada rasa itu yang utama.

aizaimra said...

nk pinjam gak....rugi oo kalo gua beli...mana tau x sesuai dgn jiwa...gua ni bkn memberontak sastera tegar mcm lu....hehe...

Koishie said...

belum punya kesempatan membaca natrah yang ditulis Fatini sampai saaat ini.