terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Monday, July 26, 2010

dan terlepas DAn...

..keluar masuk waktuku tak menentu. orang tengah tidur melalui fasa mimpi terakhir, aku sudah masuk kerja. orang baru habis waktu break, aku dah melambai-lambai nak balik rumah. orang tengah tunggu masa punch out, aku baru nak punch in. selepas tengah malam, orang lain tengah lena tidur, aku baru balik kerja. dan apabila aku sampai rumah, ada kereta lain sedap-sedap park dekat tempat parking lot aku. dan masa tu tengah hujan lebat. dan masa tu aku takde payung. dan masa tu aku rasa dalam keadaan hawa sejuk itu, hati aku tetiba memanas. report pada pak guard. tayar kereta tu kena clamp, dan ditinggalkan nota amaran. tapi...kereta aku nak park mana pulak. lewat malam dah ni. adeh.


...awal julai lalu bercuti ke kuching, tapi aku terlepas nikmati rainforest. terlepas main lumpur. pada masa sama juga, aku terlepas satu tawaran. tiada rezeki. selain itu, aku terlepas tonton beberapa movie, teater dan persembahan kesenian lain.


....yang paling penting bekerja dalam sesebuah pasukan ialah menghormati skill masing-masing dan memahami stail seseorang itu bekerja. dan aku suka mencabar seseorang itu supaya dapat teroka dengan lebih lagi. bukan tak boleh buat cuma malas. dan aku rasa agak sedih jumpa orang muda yang aku yakin berkebolehan tapi tidak punya keinginan untuk berdaya saing gara-gara terlekat pada facebook. hahahaa...bukan salah facebook lah. dan aku harap orang muda yang terleka gara-gara terlekat pada facebook ini mula sedar masa terus berlalu dan mereka terlepas beberapa ilmu dan rasa nikmat realiti.

3 comments:

Mr Final said...

oooow oooow... adelah terasa ckp2 itu bile tgh maen facebook ini...

saat omar said...

Ryan....

Jemput ke Dialog Puncak Perdana.

tarikh: 4 Ogos 2010

Tajuk: Dari Drama Sebabak ke Teater Muzikal: Kemana Hala Tujunya?

Panel: Datuk Tarmimi Siregar
Sufiat Mukri
Rosnan
Moderator: Prof Dr Salehah Ishak

Tempat: Studio Puncak Perdana, Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik, Puncak Perdana

ryann said...

mr final - fb ada kebaikannya. ikut penggunanya.

menarik benar tajuk tu saudara saat. tq jemput. tapi tak sempat adjust jadual kerja pulak.