terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Wednesday, March 25, 2009

terpaksa mengandaiKan

jarang dapat berbual dengan mak. tapi apabila jumpa siang tadi mak berbual berkenaan hal politik dengan aku. politik ?! oisshh... tak pernah- pernah mak nak berbual tentang isu ini dengan aku. kerapnya perbualan kami berkisar hal keluarga, saudara- mara, kesihatan, hal- hal keperluan rumah, dan pasal cerita drama di tv. lagipun aku ni pendiam. tak banyak cakap sangat.

mak utarakan kegusarannya tentang kemelut politik yang berlaku sejak akhir- akhir ini. terbaru tentang politik wang. ini bukan isu baru. dalam perjalanan balik aku terfikir tentang istilah politik bersih. hmmm... terukkan apabila terpaksa mengandaikan semua politik itu bersih

8 comments:

e n c h e k || CAMERA™ said...

hehehe
wah tetibe pasal politik
mmg speechless
laa
tataw nk cmnt pe
hikhik

naz ilyn said...

salam...
kalut dengan gelombang politik sekarang ni... hanya mahu merehatkan minda dari kekalutan ini... memerhati dari kejauhan mengharap gelombang kembali tenang...

suara said...

Salam ryann...

Bila hati menghala kedunia, mementingkan hal-hal keduniaan melebihi akhirat, maka akan selalu ada politik kotor yang bermatlamatkan wang.

Teringat kata-kata yang kak su jumpa. 2 perkara yang semakin banyak diperolehi semakin tak cukup ialah wang dan ilmu. Keduanya mampu melalaikan dan menjauhkan kita dari Tuhan andai tak bergantung dan mengembalikan semua tu pd Allah.

Pegawai Khalwat said...

Selalunya orang macam ni niat memang nak membantu rakyat. Tapi bila dah ada di situ, dan wang pulak berlonggok, gelap mata juga jadinya.

ryann said...

enchek Cam - terpengaruh dgn gelombang politik ni. tu yang ter'sentuh' sikit isu ni.


harap cepatlah ia tenang, naz.


wang sudah menjadi keutamaan di dunia. su betul tentang 2 perkara itu.


setuju tu mr. peg khalwat. orang politik ni kena tahan betul dgn semua tu kan. tak boleh fragile

miezi said...

saya pun bukan "into" politik. politik kita banyak sngat kotor dari bersihnya. Erk

ryann said...

kita 'into' art je lah miezi. :)

en_me said...

andai aku tahu.. kannns