terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Sunday, March 09, 2008

pRu 12

5 negeri dikuasai parti pembangkang! sangat terkejut...yang paling... di wilayah persekutuan & selangor. smart...sangat smart parti pembangkang. salute habis sebab dapat kuasai negeri-negeri utama tu. perak, pulau pinang, kedah, selangor dirampas. kelantan kekal di tangan pas. kuala lumpur(parlimen)...bn menang hanya 1.

daripada pemikiran aku, bn lebih fokus pembangunan dengan manifesto kekalkan perpaduan. sedangkan parti pembangkang(terutama di lembah klang) melaungkan isu kenaikan harga minyak dan barangan, serta kebajikan. bukankah penduduk di lembah klang(yang sara hidup semakin meningkat antara sedar dan tidak) lebih memandang kepada isu yang lebih dekat dengan mereka. maka, hasilnya...

kawasan tempat aku(dan keluarga) mengundi di bandar tun razak, cheras dimenangi pkr. di tempat aku menetap di lembah pantai juga dimenangi pkr. tetapi bn kekal kuasai tampuk pemerintahan. pengundi kontemporari & generasi starbucks di lembah klang, silent voters di penang, pengundi lama di kedah & perak, segalanya pilihan mereka. bn sangat tercabar kali ini!

2 comments:

Anonymous said...

politik.. teater... punya ceritanya sendiri... dan ada fantasinya sendiri.

adakalanya...

dalam realistiknya politik banyak fantasinya

dan ...

dalam fantasinya fantasi, ada realistiknya.

- Sememangnya kita INSAN! ..

-AM

ryann said...

hmm...yang akhir...kita insan...takkan sempurna sama sekali. best quote!