terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Monday, June 08, 2009

menyeRap patrioTisme

masuk ofis, tengok ramai staf lelaki yang muda- muda tengah berkumpul menghadap tv. tengok bola barangkali (atau tonton konsert inul dari saluran tv indonesia... huhaha). selalunya begitulah. tetapi mengapa riak wajah mereka tampak lain sikit. serius. senyap pula tu. aku pun pergi ke arah mereka. aku ikut tersenyap. di tv tengah main bukit kepong.

16 comments:

Ajami Hashim said...

Salaam dik..

nak lagik patriotisme?.. sila tonton mini-siri Warkah Terakhir Rosli Dhoby (8 eps) setiap rabu & khamis 9mlm sepjg bln jun @ astro citra.. w/pun dokudrama ini sudah diadun sejarah+fiksyen, tapi keaslian perjuangan Rosli Dhoby tetap diangkat dgn sempurna.

kudos to wan hasliza – the scriptwriter+director ;-)

ryann said...

memang teringin sangat nak tonton siri ni tapi tak ambil pakej astro citra lak. promo dia best. kenapa tak buat kt prima ke..hehe

ku tak sempurna said...

wah.. itu sudah bagus... layan bukit kepong :D

ryann said...

best layann filem tu...pasti ramai yg nostalgik

en_me said...

bagus bagus..

Framestone said...

out of topic--> xde pulak kite ckp skandal2 nie... kite nk bgtau je.. if outstation xsemestinya akan berskandal... tue je he..23x

Qasih said...

masyarakat sekarang menyerapnya hanya untuk seketika.. terkesannya hanya sebentar cuma..

sejarah berulang. itu pasti! selagi manusia tidak berusaha untuk berubah. persoalannya.. masih tersisakah semangat juang yang pernah bangsa kita miliki satu ketika dulu? tepuk dada tanya fikir dan renung-renungkan..

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

salam dik ryann..
smga dlm rahmat kberkatan Ilahi..amiin

sangka abg, depa tu tgok bola..
rupanya crita bkt kpg!
:D

crita tu ssememg wajar dhayati. perlu diterap n diserap smgat cintakn t/air..

isu mbawa balik bekas pggns komunis tu patut diletak titik noktahnya- sekat trus.

smga kita sntiasa sedar d mana bumi dipijak..

Pyanhabib said...

tumpang senyum pagi!

miezi said...

sama lah kita kak. teringin nak tgk siri rosli dhoby tu, tp tak amek pakej. hehe

tun teja said...

kakyan.. chakkkk.
apsal tetibe jadi semangat kenegaraan ni. sempena merdeka ke kak????

ryann said...

bagus en_me


gimik le tu kot framestone yek


hmmm...harap terkesannya tidak sementara, qasih.

ryann said...

salam bang amal. betul dengan kata- kata abang. semoga kita sentiasa sedar.


pyanhabib - tq (senyum jugak)


miezi - tu ler. siri tu pasti best. para pelakonnya hebat. terkilan gak


tun teja- eiii rindu kat dia. mana pegi. bukan untuk merdeka, dik. tapi kan sekarang ni ramai membangkitkan isu chin peng mahu ke malaysia. filem bukit kepong mengingatkan sejarah negara menentang komunis

Abang Putra said...

ryann, jarang jumpa anak-anak minat cerita sebegitu. Apakah ini satu perubahan?

Pegawai Khalwat said...

Aku dah beli Bukit Kepong cd original.

ryann said...

tu le bang. harap ia bukan setakat tontonan sahaja. tapi filem bukit kepong memang ramai gemar


nak beli gak la, pegawai khalwat