terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Sunday, October 12, 2008

4, 3, 2... kepada oNe

lorong makin kecil.
jalan terus sesak.
kenderaan berasak asak.
lava di jiwa kian menggelegak.
ewah ! lu 'pa hal main potong q pulak

terima kasih Tuhan kurniakan aku dan mereka (yang mengikut barisan)... kesabaran.

12 comments:

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

Salam dik Ryann..
1. sememang menCABAR, apabila memandu waktu sesak, tiba2 org lain sedap2 je potong Q. tp beruntungla sesiapa yg blh berSABAR. sesgghnya, ALLAH bsama org2 yg bsabar..
2. yg penting waktu memandu, kita jaga jln kita ; patuhi praturn jln ry ; ingat nyawa sdiri & nyawa org lain ; stiasa bSABAR dgn karenah pmandu lain ; n paling penting- tk lupa bc doa menaiki kderaan (kena yakin dgn ksh syg TUHAN dlm mmlihara pjln kita)
3. doa abg am buatmu- smga DIA mmlihara pjlnmu stiap waktu. amiin.
wslkm.

suara said...

Biasa berlaku dan mungkin akan makin teruk lagi di masa akan datang. Ye lah, kalau di jalanraya, kereta makin banyak. Manusia semakin hilang perasaan timbangrasa kerana terlalu mengejar masa. Manusia yg hilang kemanusiaannya.

Moga kita dijauhi dari manusia yang begitu.

Salam

en_me said...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

antu kecik-casper kiut said...

sis ryann...
4+3+2+1=10
hehehee....nak duit raya RM10..
leh aaaaa..leh aaaa.. :p

Anonymous said...

kalau diikutkan di jalan raya ramai yg tk sabar. cuba kira berapa ramai yg ptg q

deennasour said...

waduh2..
semalam nak beli nasik lemak 2 orang bangsat potong barisan~
~

p/s: blog anda sudah berada di dlm list pautan blog saya dgn nama ryan,
anda bagaimana?

blog BeliBuy said...

kenderaan berat sila ikut kiri

jangan memotong barisan

ryann said...

perkara ni dah menjadi kebiasaan, bang amal. tq sentiasa mendoakan


su...betul tu. moga manusia masih manusia & punya timbang rasa


en me...takde salah apa apa. sedih lak rasa.

ohhh...antu banyak pandai wooo


deenasour - jangan marah saudara. tentang tu saya ok

layarbahtera said...

TALQIN KIAMAT
( IMAM MAHDI )

————————————————–

( SULIT DAN PERSENDIRIAN )

Salinan kepada:

Yang Di Pertuan Agong Malaysia ( Baginda Sultan Mizan )

Pejabat Istana Negara ( u/p Ust. Abd Aziz, Ust. Abd Rahman)

Jabatan Agama Islam Negeri-Negeri (u/p Mufti)

Pejabat Perdana Menteri Malaysia

—————————————————

JUMAAT 17 OKTOBER 2008


Sila layari www.layarbahtera.com .Terima Kasih

ryann said...

framestone - boleh jd polis trafik ni hehehe

apa ni layar bahtera. siap bertalkin

:: Cikgu Wiween :: said...

uih ween pantang org potong q kak! mau kena sound dgn cikgu gangster depa nanti. agaga :p

ryann said...

sound je ween...ke tepi ke tepi cikgu gangster mahu lalu