terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Tuesday, May 06, 2008

hari pENUh masaLAh

hari ini...oh tidak, semalam hari penuh masalah. bukan masalah aku tetapi aku menerima dan mendengar beberapa masalah. sekaligus aku turut terlibat dengan permasalahan itu. entah kenapa dalam perjalanan pulang ke rumah tiba-tiba berdering-dering aku terima panggilan yang berturut.seakan telah diatur.

panggilan pertama dari rakan baru, kedua-sahabat lama, ketiga dari seseorang dan keempat dari adik. melingkari masalah kehidupan, perhubungan, pekerjaan dan keluarga. peliknya aku yang dalam kepenatan (minda)dan bukan jenis pendengar yang baik, boleh mendengar, menerima dan memberi pendapat dengan bersahaja.

kepala sangat berat tetapi hati terlalu tenang. apa yang berada di minda tidak sampai ke hati. aku tertidur selepas itu dan bangun dengan kosong.

14 comments:

tun teja said...

kakyan mendengar tp x sampai ke hati yek.

itu kita panggil
masuk telinga kanan keluar telinga kiri.

ryann said...

hahahuu..takde feel tapi rasional apa

tun teja said...

oo rasional macam tu yek.
heheh..

selamat beristirehat.
jumpa lagi sok

Anonymous said...

maaf kalau tanpa sedar menambahkan masalah yang tiada...

-seseorang-

rudy bluehikari said...

dgr kemudian anggukkan. beri pndgn berdsrkan pengalaman (kalau ada). tp mjadi pendengr sj pun dah cukup melegakan pengadu... :)

tun teja said...

kakyan.. tun ada masalah nih.
tulun tulun..
tun nk mkn eskemm.. tp daku sedang berdiet. camana ni kak?

tun teja said...

ehem tu salah teknikal,. heheheh

ryann said...

seseorang...ok oo

mendengar tanpa rasa rudy tetapi minda masih boleh menerima

tun beri masalah besar nih..
ehem ehem tu gimik kot

mOhD^.^rAz said...

masalah...masalah...
lari kau dari sisiku..
suh..suh..
nak wat keja pun xleh..
nyebok jer...

('.')

tun teja said...

kakyann.. chakkk
tun xder masalah.. jom kakyan jom bersosial

Wiween @ Awin said...

uih kak yan, meh dgr masalah ween plak meh.huhuhuhu

ryann said...

oh...ku bukan pendengar setia...alangkah beratnya beban tak tertanggung. hihihik.nakal adik-adik ini

Wiween @ Awin said...

kak yan,
x kire...marilah mendengar...marilah kak yan...mariii..mari marriii...heheheh saja sakat.:p

ryann said...

seriously, meh meh ceritalah...nanti kak refer kat dr. fazilah kamsah.:p