terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Friday, January 25, 2008

menjanGKau fikir...kalA maLam


suatu yang menarik tentang mamat khalid iaitu ideologi yang diterapkan dalam karyanya. aku sifatkan beliau punya pemikiran yang sinikal. neo noir filem kala malam bulan mengambang, dan aku melihat filem ini agak komikal yang parodi. tengah menonton tiba -tiba fikiran aku menjangkau mengaitkan filem ini dengan kartun lat. fragmen- fragmen dan satira filem ini buat aku terkenangkan siri the kampung boy, town boy, keluarga si mamat dan mat som. melayang lagi fikiran aku, teringatkan pula stephen chow pada karakter mat piah...salih bin mat piah.fikiranku sama merapunya dengan filem ini. merapu yang menjentik! lama selepas itu tiba- tiba teringat mamat dan lat sibling maa. . .

5 comments:

wan azli said...

seronok layan mamat khalid's :)

yginsaf said...

layann mamat khalid jer..

ryann said...

memang lawak cerita ini tapi masa tonton tu tak ramai audien pulak.

Danisha said...

Citer dia ni slalunya lain dari yang lain...Tapikan belum tengok pun citer ni....dah lama tak p tengok wayang.....

jum.....

ryann said...

jom... tengok lagi dengan sweeney todd