terkadang terpaksa sarkastik kerana hati mereka sukar dijentik

Sunday, October 24, 2010

ffm Yang kUrang

sepanjang minggu aku bertugas di pwtc. ahad boleh rehat tonton festival filem. tapi lihat senarai calon- calon, aku rasa kurang gempak. tak ada filem yang kick. yang ada cuma estet dan belukar. aku terfikir tentang penghasilan filem -filem berkualiti sepanjang tahun lalu. aku cuma teringat muallaf.

keputusan ffm ke 23 yang aku suka iaitu anugerah pelakon lelaki terbaik sahaja. di antara perasaan para pemenang pernahkah terdetik di hati mereka bahawa mereka menang kerana calon lain tak seberapa. atau pedulilah dah menang, janji nama tercatat dalam sejarah.

walau bagaimanapun, itulah rezeki namanya. cuma aku rindukan filem- filem yang tidak akan aku lupakan kemudian nanti. bukan salah aku hanya menonton filem- filem melayu di tv sahaja.

4 comments:

Qasih said...

hermm... terkenangkan filem-filem yasmin ahmad...

en_me said...

biler nk tengok wayang dgn me nih.. ihiks

Jo'el said...

bukan kurang tapi b**g**** .bukan sahaja keputusan tapi pelbagai lagi.paling terasa filem Magikal di katakan sejarah oleh sorang pengacara tu....rasa nak mencarut jer tapi blog org lain....sorry emo..sikit...tapi terdorong kerana sayangkan filem kita....salam ryann..sorry yer emo kat sini

ryann said...

rindukan filem2 arwah kan qasih.

ntah.bila ye mr en_me.:)

takpe jo'el. sama le kita. emo gak. sedih pun ada.